تابلو چلنیوم , اطلاعات ساخت تابلو چلنیوم و قیمت تابلو چلنیوم

  • نویسنده : علی صفر
  • پنج شنبه 25 بهمن 1397
  • 0 کامنت

تابلو سازی چلنیوم

تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم (channelium یا channelume) یکی از بهترین انواع تابلو های می باشد که با حروف برجسته در مشاغل و مغازه و بانک ها و ... قابل استفاده می باشد

ساخت تابلو چلنیوم

ساخت تابلو چلنیوم اغلب در مجموعه تابلو سازان راد گرافیک صورت میگیرد و با ظرافت بسیار انجام میشود و از جنس پلکسی گلاس است ،برای زیرسازی تابلو که smd های نوری بر روری آن قرار میگیرد و از نوعی پلاستیک فشرده pvc استفاده میشود ، در حال حاضر این تابلو به دلیل مقاوم بودن و تنوع رنگی یکی از زیباترین نوع حروف برجسته چلنیوم می باشد و در بسیاری از مشاغل و تابلو ها مورد استفاده هست.

سفارش ساخت تابلو چلنیوم - انواع حروف برجسته چلنیوم با تابلو سازان راد گرافیک

شرکت تابلو سازی راد یکی از اولین سازنده های تابلو چلنیوم با سابقه ای از سال ۱۳۴۲ بیش از نیم قرن سابقه به ساخت حروف چلنیوم پرداخته است که در سوابق ما موجود است. رضایت اکثریت مشتریان از کیفیت و قیمت تابلو چلنیوم این شرکت نشان دهنده حرکت به جلوی این شرکت دارد و تلاش ما این هست به تابلو سازی و ساخت تابلو به صورت تخصصی بپردازیم. اجرای تابلو چلنیوم بر أساس استاندارد هاب باید باشد.

تابلو چلنیوم چیست

تابلو چلنیوم چیست

حروفی که قسمت لبه ی آنها از جنس چلنیوم ساخته شده باشد تابلو چلنیوم نام دارد. منظور از لبه آن بخشی هست که باعث می شود حروف برجستگی پیدا کنند و معمولا در رنگ های طلایی و نقره ای مورد استفاده قرار میگیرد.

رعایت چند اصول در ساخت تابلوهای تبلیغاتی چلنیوم و کلا تابلوسازی مهم و ضروری می باشد.

*. استفاده از چلنیوم با کیفیت و با طول عمر.

*.ااستفاده از تجهیزات و دستگاه های بروز جهت ساخت پنل های چلنیوم.

*.استفاده از تابلو سازان حرفه ای جهت ساخت انواع چلنیوم.

مزایای تابلو چلنیوم:

یکی از مزایای چلنیوم نوار اسفنجی گرد گیر داخل حروف می باشد که تابلو سازی راد آنرا به خوبی مورد استفاده قرار داده است که مانع ورود گرد و غبار و آب به داخل حروف می شود که از سیاه شده جلوگیری میکند و لبه چلنیوم دارای یک روکش محافظ پلاستیکی میباشد که تا زمان ساخت و نصب حروف بروی قسمت براق خواهد ماند و مانع از خط و خش بروی تابلو چلنیوم میشود و در انتها توسط تابلو ساز جداسازی انجام می شود.

کشورهای تولید کننده چلنیوم :

اول اسپانیا و سپس تایوان و بعد تابو چینی و مشابه این محصول را بانام تجاری آلوباند (aluband ) تولید و روانه بازار نمود که این برند نیز در نوع خود مرغوب میباشد به تبع آن بعد ازتایوان کشور چین در تولید مشابه این محصول از تمامی رقبا حتی کشور سازنده اصلی یعنی اسپانیا پیشی گرفت و چلنیوم های مختلفی با انواع مارک ها روانه بازار نمود که برخی از آنها عبارتند از آلوشاین ( alushine )، آلوتیپ ( alutape )، سهند ( sahand ) و غیره که امروزه در کشور ما بسیار فراوان یافت میشود متاسفانه بین جنس چینی و اصلی آن تفاوت های بسیار زیادی هست.

رعایت چندین نکته در ساخت تابلو چلنیوم ضروری میباشد : 1- استفاده از پلکسی با ضخامت 3 میل رنگی که با کیفیت ترین تولید کننده پلکسی شرکت سامپکس تایوان میباشد 2- استفاده از لبه چلنیوم 5 دهم که مناسب شرایط آب و هوایی منطقه باشد بهترین نوع محصول چلنیوم بازار جهانی آلوراپید اسپانیا می باشد و لبه های تولیدی شرکتهای تایوانی هم دارای کیفیت خوبی می باشند، انواع لبه چلنیوم چینی به هیچ عنوان توصیه نمیگردد چون قیمت بسیار پایینی دارند که تابلوسازان را به استفاده از آن مشتاق میکند و عمر مفید انها کمتر از 1 الی 2 سال می باشد 3- PVC 10 میل ضد آب دارای پوشش نانو شرکت استار برای تابلو سازهای برتر انتخاب اول می باشد 5- نور از اساسی ترین مصالح به کار گرفته شده در ساخت تابلو چلنیوم می باشد که دانستن اطلاعات ساخت و نوع SMD کمک شایانی به بهتر شدن تابلو چلنیوم میکند انواع مدل هایی رزینی قیمت پایین - اینجکشن قیمت متوسط - اینجکشن لنز دار با مقاومت الومینیومی با قیمتی 3 الی 4 برابری رزینی هم نوع عالی SMD می باشد که بهترین تولید کننده در حال حاضر شرکت پرمیوم و کروز کره می باشند با گرمای کم و زاویه پرتاب نور عالی. مسئله مهم و اصلی سازنده تابلو چلنیوم می باشد که این نکته خیلی مهمه تجربه سازنده نوع به کارگیری لوازم و خیلی مسائل دیگر که میبایست مشتریان در انتخاب تابلو ساز دقت کنند.

تفاوت بین چلنیوم اصلی و تقلبی :

در صفحه تابلو سازی می توانید به صورت کامل بررسی کنید ، تفاوت اصلی در لبه چلنیوم های اصلی ضخیم میباشد و حرف ها ساخته شده بعد از ساخت بسیار محکم می شود مخصوصا حروف های درشت و بزرگ، به همین دلیل است که تابلوسازهای با تجربه برای ساخت حروف بزرگ از لبه های اصلی استفاده می نمایند. رنگ لبه های چلنیوم اصلی در برابر نور آفتاب و تغییرات جوی در طی سالیان ثابت بوده و تغییر رنگ نداده و همیشه براق خواهد بود. ولی لبه های چینی نازک میباشد و این نازکی در بعضی از مارک ها به حدی میباشد که با کوچکترین فشار تغییر حالت میدهند و یا سوراخ میشوند، در عوض برای سازنده حروف، کار کردن با آن بسیار آسان میباشدواز این لبه ها برای ساخت حروف های کوچک میتوان استفاده کرد.

انواع لیست قیمت تابلو چلنیوم

نوع محصول

تا قطر قلم

قیمت هر متر محیط (تومان)

حروف چلنیوم

15 سانتی متر

حروف چلنیوم

20 سانتی متر

حروف چلنیوم

30 سانتی متر

حروف چلنیوم

40 سانتی متر

حروف چلنیوم

50 سانتی متر

حروف چلنیوم

60 سانتی متر

حروف چلنیوم

70 سانتی متر


ساخت تابلو چلنیوم و مزایای و قیمت تابلو چلنیوم


ویژگی های تابلو چلنیوم

ویژگی بسیار مهم تابلو چلنیوم این است که از نظر ظاهری بسیار جذاب هستند. دلیل آن هم این است که ما در ساخت تابلو چلنیوم دست بسیار بازی داریم و می توانیم از زوایا و خطوط مختلف استفاده کنیم. این مسئله باعث می شود تا بتوان شکل ها و طرح های بدیعی در این نوع تابلوها به وجود آورد و در نتیجه محصولی به وجود خواهد آمد که از نظر ظاهری بسیار جذاب خواهد بود.

1-تابلو چلنیوم ساده:

این مدل از حروف چلنیوم از ظاهری ساده در رنگهای مختلف پلکسی گلاس و همچنین رنگهای متفاوت لبه چنلیوم ساخته می شوند.

اجزاء تشکیل دهنده این حروف عبارتند از:

لبه چنلیوم ، پلکسی گلاس ، SMD ، PVC و منبع تغذیه

2-تابلو چنلیوم پلکسی دوبل:

تفاوت این مدل از حروف چلنیوم با حروف چلنیوم ساده ، استفاده از دو پلکسی گلاس با رنگ های متفاوت می باشد ، که استفاده از پلکسی گلاس در دو رنگ متفاوت در تابلو چلنیوم ، باعث زیبایی و دید بهتر تابلو خواهد شد.

استفاده از رنگ و تعداد پلکسی در این نوع از تابلو ها هیچ محدودیتی نخواهد داشت و با توجه به سفارش مشتری می توان این نوع از تابلو ها را با تلفیق چندین پلکسی گلاس در رنگ های مختلفی تولید و عرضه کرد.

اجزاء تشکیل دهنده این حروف عبارتند از:

لبه چنلیوم ، پلکسی گلاس در دو یا چند رنگ متفاوت ، SMD ، PVC و منبع تغذیه

3-تابلو چلنیوم RGB:

تابلوهای چلنیوم RGB با استفاده از SMD های RGB ، کنترلر و پلکسی گلاس سفید ساخته می شوند.این تابلو ها هفت رنگ مختلف را از خود به نمایش می گذارند که در نوع خود از زیبایی خاصی برخوردار است.

اجزاء تشکیل دهنده این حروف عبارتند از:

لبه چنلیوم ، پلکسی گلاس سفید ، SMD RGB ، کنترلر، PVC و منبع تغذیه

4-تابلو چلنیوم فول کالر:

SMD های فول کالر با ریموت کنترلر مخصوص ، قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ را دارند که استفاده از آنها در تابلو چلنیوم نیز می تواند معرف نوع دیگری از تابلو های چلنیوم در صنعت تابلو سازی باشد.

اجزاء تشکیل دهنده این حروف عبارتند از:

لبه چنلیوم ، پلکسی گلاس سفید ، SMD FULL COLOR ، کنترلر فول کالر ، PVC و منبع تغذیه

5-تابلو چلنیوم پانچ

6-تابلو چلنیوم کریستال


ساخت تابلو چلنیوم




 برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه تابلو سازی و ساخت تابلو با شماره 09122015741 تماس حاصل فرمایید